2011. április 11., hétfő

Walter Lord:
 A Titanic pusztulása


A film megnézése után most úgy döntöttem, hogy ideje részletesen is elolvasni A Titanic pusztulását. Nem fogom részletekben leírni, mert nem lehet. Akit érdekel az olvassa el, csak ajánlani tudom.

Lord pontosan beszámol mindenről amit csak feljegyeztek, legyenek azok tények vagy egyszerű szóbeszédek, nálam a táblázatok adatai is elérték a kívánt sokk hatást. Talán nem ennyire részletekbe menően, de tudtam,hogy mi történt azalatt a néhány óra alatt a hajó utasaival, mégis megdöbbentett, hogy körülbelül 1500 ember veszett oda.

Egy problémám akadt csak vele, a nevek. A háromnegyedét megtudtam jegyezni ,de akadt egy-kettő akiknél vissza kellett lapoznom, hogy kik is ők. Ezt nézzétek el nekem, mert annyi ember volt ebben érintett, ráadásul még a neveik sem voltak egyszerűek. Ami még érdekes lehet számunkra,hogy voltak magyar utasok is a hajón illetve, hogy a Carpathia hajóorvosa is, dr. Lengyel Árpád, magyar nemzetiségű volt,

Ezen a hajón használták először az új S.O.S. jeleket.

A Titanic 1912. április 15.-én süllyedt el véglegesen.
Giselfull

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése