2011. április 11., hétfő

Charlaine Harris: 
Inni és élni hagyni


"Az igaz barát nem iszik a barátjából."

"Sookie Stackhouse pincérnő a louisianai Bon Tempsben. Csinos, de csendes lány, aki nem jár el szórakozni. Oka van rá. Sookie ugyanis olvas mások gondolataiban. Bill magas, sötét hajú, jóképű srác - és a lány egy árva szót sem hall a gondolataiból. Tehát pontosan az a fajta pasi, akire egész életében várt...
Azonban Bill szörnyű titkot rejteget; ő ugyanis vámpír.Váratlanul Sookie egyik kolléganőjét megölik, nem is akárhogyan - miközben megátalkodott vámpírok csoportja veszi üldözőbe Billt. Az idegeneknek tervei vannak Sookie-val, a kérdés csupán az, ki tudja jobban és gyorsabban kihasználni emberfeletti képességeit."

Ezt a könyvet akkor szúrtam ki mikor a könyvesboltban nézelődtem. A hátuljára az volt ráírva, hogy nagyon hasonlít a Twilightra, ennek hatására pedig utána néztem a neten. Mint kiderült a későbbiekben, semmiben sem tudnám a Meyer által írt könyvhöz hasonlítani.
Harris megalkotott egy olyan világot ahol a vámpírok nem minden esetben elfogadottak, sőt ezt még ki is emelte (végre valami "élet"szerű), ahol ember vért isznak, ahol látványos, hogy ki áll a táplálkozási lánc csúcsán és ahol a vámpírok vámpírok. Sookie az elejétől kezdve a végéig egy szimpatikus karakter volt, szerettem rajta keresztül megismerni a dolgokat a kis "fogyatékosságával" együtt is. Bill annyira nem volt egy nagy durranás a számomra, de mivel a főhősnőnk jóakarója volt, ezért a végére megkedveltem.
Arra, hogy ki volt a sorozatgyilkos sajnos nem sikerült rájönnöm, csak a végén Sookie-val együtt, de ezt megköszönném az írónőnek, így legalább nem lőttem le minden poént és végig kísérhettem az izgalmakon a szereplőinket. A karakterek közül Samet tudnám kiemelni, őt tényleg kedveltem, illetve Stackhouse mami elvesztését is sajnáltam.

Megjegyzés : Készítettek belőle egy filmsorozatot is, amit hazánkban is adtak az HBOn illetve az AXNen. A film szerintem nem igazán hasonlít a könyvhöz, a karaktereket meghagyták, de a sztorin változtattak(ez főleg a 2. és a 3. évadot illeti). Én például Sookie-t sokkal szebbnek képzelem el, de Eriket(!) Billt és Jasont eltalálták. A Tarat játszó színésznőt valamiért nem kedvelem,  a tv-ben nem jön át az az érzés, hogy ő és a főszereplőnőnk legjobb barátnők, míg a könyvekben jobban van érzékeltetve a köztük lévő barátság.
Az írónő még jó néhány kötettel készült úgy, hogy már csak azokért is érdemes tovább olvasni.

Említettem  Harisson kívül még az Alkonyat írőnőjét, Stephenie Meyert. Mindkét írónő által írott sorozatban elfogadtam és szerettem a világ felépítését, hiába, hogy szinte teljesen ellentétek. Gondoltam ezt jó ha tisztázzuk.

     4,5 pontot adnék rá az 5-ből.

                                                                                                                 Giselfull

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése