2011. március 29., kedd

Suzanne Collins:
Az éhezők viadala


"Észak-Amerika romjain ma Panem országa, a ragyogó Kapitólium és a tizenkét távoli körzet fekszik. A Kapitólium kegyetlenül bánik Panem lakóival: minden évben, minden körzetből kisorsolnak egy-egy tizenkét és tizennyolc év közötti fiút és lányt, akiknek részt kell venniük Az Éhezők Viadalán. Az életre-halálra zajló küzdelmet élőben közvetíti a tévé. A tizenhat éves Katniss Everdeen egyedül él a húgával és az anyjával a Tizenkettedik Körzetben. Amikor a húgát kisorsolják, Katniss önként jelentkezik helyette a Viadalra, ez pedig felér egy halálos ítélettel. De Katniss már nem először néz farkasszemet a halállal..."

Még nyáron találtam belőle az interneten egy fejezetet és azóta el akartam olvasni. Aztán Ippi hívta fel rá a figyelmemet,hogy megjelent így meg is vettem. Hát, nem kellett csalódnom, sőt..
Az elejétől kezdve a végéig tetszett. A világ felépítése(ami mostanában már nem ritka,de egy kis változtatással Collins új színt vitt bele), a viadal, a karakterek. Az írónő még az unalmasnak tűnő leíró részeket is érdekessé tette, lásd: mikor a vonaton utaztak Panembe. Katniss karaktere valamilyen szempontból egyedi, igaz,hogy már olvastam hozzá hasonló személyiségről mégis valami megváltoztatta őt  a szememben. A srácokat is kedveltem, bár én inkább Team Gale-es vagyok, de ez nem jelenti azt, hogy a Peetat nem kedvelem, ellenkezőleg, ő is nagyon sok olyan pillanatot okozott amin nevetnem kellett, csak egyszerűen mégis Gale. A világ felépítése nagyon megfogott, az írónőnek csak gratulálni tudok érte, fantasztikus lett. Na és természetesen a viadal is, végig izgultam az egészet, miközben elképzeltem azt is, hogy én mire mennék ott (hát a segítség elkélne :D) és a kis párocskánkra is kíváncsi voltam. A mellékszereplők közül Haymitch és Cinna volt a kedvencem, remélem sokat hallok még felőlük.

Csak javasolni tudom és megéri megvenni,hogy ott díszelegjen a polcotokon mint nekem. Illetve már megjelent a második része is Futótűz címen a boltokban.

5 pontot adnék rá az 5-ből.
                                                                                                        Giselfull

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése