2011. március 29., kedd

Richelle Mead:
Vámpírakadémia


"Lissa Dragomirt és Rose Hathawayt két év bujkálás után elfogják és visszazsuppolják a Montana erdőségeinek mélyén megbúvó Szent Vlagyimir Akadémia vaskapui mögé. A vámpíriskola a mora uralkodói családok és dampyr testőreik számára szolgál oktatóhelyül. Lissa a vérre – viszonylag konszolidáltan – szomjazó mora vámpírok egyik nagytiszteletű családjának egyetlen leszármazottja és túlélője. Rose, aki életét tette fel legjobb barátnője védelmezésére, a dampyr testőrtanoncok sorát erősíti. A vaskapukon kívül a vérszomjas, élőhalott vámpírok, a strigák lesik az alkalmat, hogy elvegyék életüket, és magukhoz hasonlóvá tegyék őket. De a kapukon belül sem veszélytelen az életük: Lissa különleges mágikus képességei legalább annyira megkeserítik a mindennapjaikat, mint a mindkettőjüket megkísértő tiltott szerelem."

Nagyon kelletlenül fogtam hozzá . Egyrészt a fülszöveg(nem ez.) se nyerte el tetszésemet. Másrészt előítéleteim voltak. Végül barátnőm biztatására kezdtem el , és kb. már a 10.oldalon éreztem ,hogy ez most más lesz. Milyen igazam is lett!
Adott egy világ ahol morák, dampyrok és strigák élnek. A dampyrok feladata a morák védelmezése. Úgy ahogy Rose Hatway védelmezi a legjobb barátnőjét Vasilisa Dragomirt. Akár az élete árán is. Ez ugyanúgy igaz a többi dampyrra, a morák az elsők minden tekintetben. A dampyrokról tudni kell ,hogy nem lehetnek gyerekeik csak akkor ha az egyik nemző fél mora, dampyr-dampyr gyerek nincs. Ezért is fontos a faj fent tartása. Ebben a könyvben a strigák az úgy mond rossz fiúk. Ők élőhalottak akik morából, dampyrból vagy akár emberből változtak át önszántukból illetve kényszerből. Eleinte kicsit furcsa volt ez a világ nézet,de utána hozzászoktam és a 6.könyvre már teljesen átvette felettem az uralmat.
Ami a karaktereket illeti nekem Rose volt a kedvencem illetve Christian. Mindkét szereplőnek csípős a humora és sokszor el kellett mosolyodnom rajtuk. Talán az egyetlen akit annyira nem tudtam megkedvelni az Lissa volt. Igazából nem volt a karakterjével gondom, csak nem tudtam közel engedi magamhoz.
Ami a szerelmi szálát illeti mindkét főszereplő esetében megvan. Ez egy kicsit klisés volt hiszen a mentorrol és a kirekesztett srácról van szó,de mivel az írónő ilyen jól vázolta fel ,ezért csak az olvasása után gondoltam bele. Mead nyitva hagyta a végét így természetesen lett folytatása és immáron már az 5. könyvet fogják kiadni 2011. márciusában!

Végeredményben 5 pontot adnék rá az 5-ből.
                                                                                                   Giselfull

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése