2011. december 23., péntek

Suzanne Collins:
A kiválasztott


"Bár minden ellene szólt, Katniss Everdeennek kétszer is sikerült élve kikerülnie az Éhezők Viadalából. Túlélt minden megpróbáltatást, de még mindig nincs biztonságban. Mert a Kapitólium bűnbakot keres a lázadás miatt. Snow elnök pedig egyértelművé tette: Kapitólium haragja elől senki sem menekülhet. Sem Katniss családja, sem a barátai, sem pedig a 12. Körzet lakói.
 De közeledik a végső forradalom ideje. Amikor a nép végre szembeszáll a Kapitólium zsarnokságával. És ebben a forradalomban Katnissnak döntő szerepe lesz. Az ő bátorságától, kitartásától és eltökéltségétől függ Panem jövője. Mert ő a kiválasztott. De maradt-e elég ereje hozzá, hogy megvívja az utolsó, mindent eldöntő harcot? "

Huhh, hát hol is kezdjem? Fantasztikus volt!
Mikor a kezemben fogtam, nagyon féltem tőle, hogy az írónő esetleg csalódást fog okozni. Az első oldalaknál mintha jogos is lett volna a félelmem, de aztán Collins annyira hozta a formáját, hogy egyhuzamban elolvastam az egészet. Az érzelmek nálam átütő sikert arattak, hol sírtam, hol pedig sírtam. Depresszív könyv az már biztos, és az elolvasása utáni napokban, sőt még most is előfordul (kb. egy hete olvastam) hogy a történeten rágódom. Az egyik szereplő halálán nagyon meglepődtem, pedig tudtam, hogy több ilyen is lesz, de egyszerűen nem akartam elhinni. Jó párszor elolvastam azt a részt és arra vártam, hogy valahogy kikászálódik a csatornából és végre megnyugodhatok. Azonban, hogy ez nem történt meg, így csak ültem ott, bámultam a sorokat és sírtam.
"Örülök", hogy Peeta nem gyógyult meg egykettőre, sőt nem is épült fel teljesen, de ennek így kellett lennie. Katniss... még mindig kedvenc. Róla nem tudok sok mindent mondani, ő egyszerűen Katniss és kész. Vad, bátor, önfeláldozó, célratörő és most már sérült.
Gale sok fejtörést okozott nekem. Az első részben őt választottam volna, a másodikban nem akartam választani, itt pedig már nem volt választásom, Peeta.
A bombás résznél... összezavarodtam. Meg lehet ezt bocsátani? Egyáltalán van mit megbocsátani? Nem tudom. Talán.

5 pontot adnék rá az 5-ből.

                                                                                                                Giselfull

(Ez egy sokszor olvasós könyv lesz, majd számolom)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése